22 Ekim 2012

El ve Tırnak Bakımı Rutinim..

Bu aralar hem blogdan hem de arkadaşlarımdan tırnak bakım rutinim hakkında çok soru alıyorum. Hafta sonu gerekli resimleri hazırladıktan sonra bayramdan önce yazısını da yazayım dedim. Öncelikle ben hayatım boyunca hiç ama hiç tırnak yemedim, bir şeytan tırnağı bile koparmış değilim elimden ve liseden mezun olduğum günden beri de düzenli olarak manikür ve pediküre giderim. Bu rutini sadece üniversiteden mezun olup da İngiltere'de kaldığım  3 sene aksattım o kadar. Şimdi de yaz, kış  2-3 haftada bir manikür yaptırmaya çalışıyorum. Bazen aksaklıklar olmuyor mu tabi ki de oluyor. Böyle durumlarda da özellikle Sally Hansen Instant Cuticle Remover imdadıma yetişiyor, mesela geçtiğimiz 1 ay süresince önce hastalıktan, sonra da misafirlerden dolayı gidemedim manikür yaptırmaya ama tırnak etlerim de bu ürün sayesinde fazla uzamadı. Şimdi bazı kişiler aman sakın manikür yaptırmayın tırnak etleriniz yolunur ve alışır diyorlar, hiç alakası yok. Gidilecek yeri özenle seçip, kendi manikür aletlerinizi de götürdüğünüz sürece hiçbir problem çıkmayacaktır. Manikür yapacak kişinin özellikle çok tecrübeli olması gerekir, ben yıllar boyu çok değiştirdim, bazısı işi bıraktı, bazısından ben memnun kalmadım ama nihayet şu sıralar iyi bir maniküristim var. Öyle çok pahalı yerlere de gitmeniz gerekmiyor, sokak arası kuaförlerinde de işini çok iyi yapan insanlar oluyor. İlk gittiğinizde söylemeniz gereken şey tırnak etlerinizi kesinlikle makasla kesmemesi, ya tırnak eti pensi ile az az alması ya da direk yumuşatıp geriye itmesi olsun.
Şimdi bakımla ilgili resimleri görelim ve onlar üzerinden anlatayım..

Öncelikle düzenli olarak yani haftada 1-2 defa mutlaka el peelingi yapmak lazım, ben Rossmann'dan aldığım ve daha önce de yazdığım bu kirazlı el peelinigini kullanıyorum ama herhangi bir peeling de olur. Özellikle Watsons'ın koca kutularda satılan, yumuşak peelingleri olur gibi geliyor bana. Daha sonra mutlaka her oje çıkarmada ki bu da her gün oluyor tırnaklarımı mutlaka beyazlatıcı-koruyucu-besleyici bir ürün ile güzelce fırçalıyorum. Yeşil renkli koruyucu-besleyici tırnak bakım ürünü yine Rossmann'dan alınmıştır, diğer şeffaf sıvı ürünü de dezenfekte için kullanıyorum. Fırçalama işlemi bittikten sonra Kalyon veya başka bir markanın bakım yağını tırnak etlerine ve çevresine güzelce sürüp, masajla yediriyorum. En son olarak da ojeyi sürmeden Rimmel London'ın tırnak koruyucu-beyazlatıcı cilasını sürüyorum.

Benim tırnaklarım eskiden beri çok serttir, o kadar ki maniküristler hep zorlanarak kesebilmiştir benim tırnaklarımı ama son zamanlarda, özellikle kalsiyum eksikliğinden dolayı biraz yumuşadı tırnaklarım. Gerçi yine de kolay kesilmez ve kırılmaz ama siz kuvvetli tırnaklar istiyorsanız bol kalsiyum ve D vitamini almaya özen gösterin. Tırnak sertleştirici ürünleri de arada bakım kürü olarak kullanabilirsiniz ama içten beslenmediği ve kalsiyum eksikliği çektiğiniz sürece hiç bir ürün tırnaklarınızı besleyip, sertleştiremez.

Sürekli oje, özellikle de koyu renk oje sürülen tırnaklar ne olur.. sararır tabi. Ama bunun da çaresi var, ben tırnaklarımı haftada bir falan bu sigara içenlerin kullandığı diş beyazlatıcı macun ile fırçalıyorum. Tam olmasa da mutlaka 1-2 ton atıyor rengi. Ayrıca yine protez beyazlatıcı olarak kullanılan tabletleri suya atıp, tırnaklarınızı da o suya 5-10 dk. kadar batırırsanız biraz beyazladığını görürsünüz. 



Tabi bütün bakımlar bitince, sürülen oje kuruduktan sonra, her akşam yatmadan önce ve sabah da kalkınca (tabi aklıma gelir unutmazsam) mutlaka ama mutlaka besleyici bir el kremi sürüyorum. Bu aralar favorim TBS kenevirli el kremi, kokusu felaket ama kendisi harika. Görüldüğü gibi bitmek üzere ve birkaç gün içinde bana 10 TL. daha kazandıracak. Diğer favori kremim de Elizabeth Arden Eight Hour El kremi. Adı gibi sekiz saat etkili bir krem ve çok memnunum. 

Bu arada tırnağın törpülenme yönü ve şeklinin de önemli olduğunu belirteyim. Tırnağınızı parmak şeklinize göre törpülerseniz parmak ve tırnaklarınız daha uzun ve ince gözükür. Özellikle oval törpülenen tırnak daima daha uzun gözükecektir. Ama bazı ellere de kare tırnaklar çok yakışır. Benim elleri oval törpü ile daha güzel duruyor, o nedenle sürekli o şekilde törpülettiriyorum.
İşte tırnak ve el bakım rutinim bu şekilde, gözünüze fazla görünmesin, çok zaman alan bir şey değil. Her akşam TV. karşısında 10-15 dakika içinde hallettiğim bir şey, zaten alışınca hemen yapıveriyorsunuz. Sizin de özel bakım sırlarınız varsa paylaşırsanız sevinirim.
Sevgiler..

18 yorum:

  1. süper faydalı bir yazı olmuş şekerim ellerine sağlık ayrıca tırnakların gerçekten çok güzel dolayısıyla her renk oje yakışıyor..şu diş pastası işini ilk defa duydum en yakın zamanda denenecek:)))
    sevgiler...öptümm...

    YanıtlayınSil
  2. Çok güzel anlatmışsın:) Bodyshop'un kreminin methini çok duydum ama kokusu pek feci değil miiii:)
    Ben sadece sally hansen bakım kremimi sürüyorum ve çok uzun süre ojeli kalmamaya dikkat ediyorum ama senin yöntemini çok beğendim

    YanıtlayınSil
  3. Çok güzel bilgiler özellikle diş pastasını öğrenmem iyi oldu=)

    YanıtlayınSil
  4. ayy bayılıyorum bakımlı kadınlara yaa...iyi ki varız hehe :)

    bu arada süper bir çekilişim var katılmanı isterim :)

    hepsisatista.blogspot.com

    YanıtlayınSil
  5. bence çok yararlı bi yazı olmuş ellerine sağlık.güzel tüyolar aldım ürünleri aldığımda hemen uygulucam :)

    YanıtlayınSil
  6. Kışın tırnak diplerim cok kuruyunca jojoba yagi kullaniyorum yumusacik ve saglikli yapiyor tirnak etlerimi. Bir de Yves Rocher'nin siyah minik tüpteki tırnak balsamini kullaniyorum, tavsiye ederim.

    YanıtlayınSil
  7. @özlemtuana.. teşekkürler canım ben de yabancı bir blogda okumuştum bunu dün akşam yaptım yine parladı tırnaklarım resmen..
    @glaze.. sağol.. ben resmen ojesiz yaşayamadığım için her yolu deniyorum artık.. TBS krem kötü kokuyor gerçekten bakalım önerileri de değerlendireceğim bu sefer krem alırken..
    @nilsuli'nindünyası..o diş pastası çok işe yarıyor bir de toz halinde olanı var o daha iyi olacak diye düşünüyorum bu bitince onu öyle birşey alacağım zaten..
    @piamia.. bakımlı olmak çok güzel bence de.. çekilişine
    katılmamışmıyım ben? bakarım hemen..
    @belmut.. teşekkürler işe yarayacaktır umarım..
    @onorr..hımm bunları da ben yeni öğrendim en kısa zamanda uygulamaya çalışacağım..teşekkürler tavsiyen için..

    YanıtlayınSil
  8. süper faydalı bir yazı olmuş hemen babamın diş macununu dadanıp bir de kullanılmayan bir fırça bulup tırnaklarımın rengini açacağım =)

    YanıtlayınSil
  9. @svieridoroga..teşekkürler.. sigara içenler için bir pasta olursa daha iyi parlıyor..haftada 1 falan düzenli yaparsan daha iyi olur..

    YanıtlayınSil
  10. cnm çok güsel biligiler gerçekten diş pastası özellikle aynı peeling bende de var süper diyemıcem o ürün için

    YanıtlayınSil
  11. @pelito..teşekkürler canim peeling fena değil şimdilik idare ediyor.. Sen ne kullaniyorsun bunun dışında??

    YanıtlayınSil
  12. vaYsuper şeylEr tırnak yagI bırkere kullandım ama bıkkılık geldi sevmıyorum peK vıcı vıcık
    Pastelın calsıyım jelını aldım bırde kalyon sertlesdırıcı war suanda eskısıne oranla ıyılEr bır tanesı kırıldı:(sanıyoruMkı kenarlarını cok deşerek torpulerım ben cıkıntılı gozukmesın dıye kırılıverdı yandan ortaya dogru:/
    Şu turuncu kalyon yazan şey ne işe yarıyor okudum yazıyı hemde ıkıkere fakat ne oldugunu anlamadım ??

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. @matruşka.. O turuncu kalyonun tırnak bakım yağı.. Ojeden önce tırnak etleri için kullanıyorum

      Sil
  13. tahmın ettım ama ben su peeLıngın tam yanındakı olanı yag dıye dusundum cınım cok sagol.

    YanıtlayınSil
  14. biraz geçte olsa yeni okudum bu yazını. hayran hayran baktığım tırnaklarının sırrını öğrendim :)bana faydası olur mu bilmiyorum.çünkü ne zaman tırnağımı uzatsam ortadan ikiye ayrılıyorlar..heveslenip aldığım onca ojede bekliyorlar öyle..biraz ilgileneyim bakalım ne olacak?..gerçi tırnak yapında çok düzgün maaşallah..şanslı kadınlardansın şekercim..keyifle kal..

    YanıtlayınSil
  15. @demettokgöz.. haklısın biraz şanslıyım o konuda ama biraz bakım ve bol vitaminle hallolmayacak bir şey yok..

    YanıtlayınSil
  16. Çok açıklayıcı olmuş teşekkürler :)

    YanıtlayınSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...