28 Mart 2015

Seyrettiğim Filmler..

Biraz kozmetik dışı bir yazı yazmak istedim. Son zamanlarda Oscar ödüllerinin de etkisi ile baya bir film izledim. O filmlerden biraz bahsetmek istiyorum şimdi. 




İlk olarak başrol oyuncusu Benedict Cumberbathch'e zaten Sherlock rolünde bayıldığım Imitatition Game yani Taklit Oyun (Yapay Oyun diye mi çevrildi bu Türkçe'ye emin olamadım), bugün kullandığımız bilgisayarın mantığını bulup, kullanan ve Almanların Enigma kodunu kırarak müttefiklerin II. Dünya savaşını kazanmalarını sağlayan matematik dehası Alan Turing'in hayatından bir bölüm anlatıyor film. Diğer oyuncular biraz zayıf kalsa da sırf Benedict için bile izlenebilir bir film. 


2. olarak Stephan Hawking'in hayatını anlatan film, Theory of Everything yani Herşeyin Teorisi var. Hwking rolünde Eddie Redmayne harikalar yaratmış. Seyredene kadar Akademi böyle sakat ve hasta rolllerini sevdiği için Oscar'ı almıştır demiştim ama seyrettikten sonra gerçekten bu seneki adaylar içinde hak eden oymuş diyorsunuz.



3. film Birdman, biliyorsunuz en iyi film ve yönetmen ödüllerini kazandı ki en prestijli ödüllerdir bunlar. Herhalde bende bir gariplik var ama film bana inanılmaz sıkıcı, kaba ve basit geldi. Bazı eleştirmenler filmi şimdiden kült filmler kategorisine koydular ve Michael Keaton'ı da öve öve bitiremediler. Bence sıradan oyunculukların sergilendiği sıradan hatta kötü bir filmdi. 


İşte içlerinde yine en sevdiklerimden muhteşem kadrosu ile Grand Hotel Budapest. Çok eğlenceli ve değişik bir filmdi, bu filmi de beğenmeyenler ve saçma bulanlar oldu ama ben beğendim. Bir kere o kadroyu nasıl bir araya getirdin be adam, Seyredip eğlenebilirsiniz.



Bu seneki filmler içinde en üzücü olanı aynı zamanda Akademi'nin hasta rolü sevdiğinin kanıtı, tamam Julian Moore çok iyi oynamış, hele o şaşkın boş bakış harika ama en iyi oyuncu rolünü hak eden başkaları vardı bu sene. Yine de Alzheimer'a dikkat çekmek için güzel bir film.


Bu senenin bomba filmi budur, ana fikri sakın ha kadınları kızdırmayın hele hele aldatmayındır. Ben Afflect gibi bir kalas bile bu filmde iyi bir oyunculuk sergilemiş ama Rosamund Pike gerçekten iyiydi. Yancı rolündeki Neil Patrick Harris gibi birisi de aslında tüyler ürperticiydi. Aslında filme konu olan herkes öyleydi. Mutlaka seyredin derim.


Son olarak yardımcı erkek oyuncu oscarını aslında vasat ve sürekli ikinci sınıf roller oynamış J.K. Simmons'a sunan Whiplash var. Genelde tek yerde, aynı kişiler arasında ve sürekli aynı kelimelerle geçen bir filmin de bu kadar sükse yapması inanılmazdı. Oyunculuklar iyiydi ama Oscar için biraz az kalmıştı bence.

Evet sanırım bu senenin Oscar ödüllerinin belli başlı filmleri bunlardı, daha Boyhood ve Foxcatcher gibi bir kaç film daha var ama daha sıra gelmedi onlara. Bir de bu senenin uzay faciası Interstellar var ki hiç ama hiç yanından bile geçmeyin derim.
Sevgiler..



6 yorum:

  1. Theory of Everything filmini merak ettiklerim arasında en kısa zamanda izleyeceğim .)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @nilmodadüşleri evet mutlaka izle çok hoş bir film..

      Sil
  2. Seçtiğiniz filmlerin çoğunu ben de izledim ve çok beğendim. Özellikle Gone Girl için yaptığınız yoruma yüzde yüz katılıyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @busraakkus şaşkınlıkla ve heyecanla seyrettim o filmi çok güzeldi :-))

      Sil
  3. Ben de bu ara filmlere vakit ayırayım diyordum bu öneriler çok iyi oldu, izlemediğim filmer :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @fatmaardalı beğenmenize çok sevindim :-))

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...