5 Haziran 2015

Kaz Dağları Arasında Saklı Bir Cennet varmış...

Geçtiğimiz hafta sonu sevgili Fatma'nın daveti ile Biga-Çan karayolundan 12 km. ileride, Ilıcabaşı Köyünde, Kaz Dağları arasında yer alan Kırkgeçit Termal Otel'de 2 güzel gün geçirdik. Aslında cumartesi günü daha erken gidebilseydik daha iyi olacaktı ama ulaşım imkanlarımız bu kadar elverdi. Aslında ulaşım kolay da biz bir grup olarak Anadolu Yakası Bostancı'dan saat 12.00'deki deniz otobüsü ile Bandırma, orada da Biga-Kırkgeçit yapınca ancak akşamüstü otele varabildik. Sabah saat 7.00'de Yenikapıda'n kalkan feribotla gelen grup ise bütün günü değerlendirmiş oldu. Neyse bir sonraki  sefere artık araba ile gideriz.

Kırkgeçit termal otel
Bu benim çok çok küçüklüğümde gittiklerimi saymazsak ilk termal otel tecrübem, normalde termal su-spa merkezi turizmi yaşlılar ve hastalar tarafından daha çok tercih edilen bir seçenek, ancak termal suların çok büyük faydaları olduğu için gençken de bu nimetlerden faydalanmamız gerekir aslında. Bu sular egzemadan, romatizmaya  kadar pek çok şeye iyi geliyor ama siz iyisi mi hepsini buradan inceleyin. Tabi bizi ilgilendiren en önemli kısmı cilt güzelliğini de olumlu yönde etkilemesi, hakikaten havuzda olduğum sürece cildim pürüzsüz ve ipek gibiydi, herkes de aynı şeyi söyledi.
kırkgeçit termal otel

Türkiye'deki diğer termal kaynaklardan/otellerden farklı olarak burası aynı zamanda  ruhsatlı bir "Jeotermal Alanı", bu ne demek aynı zamanda bu kaynakla enerji ve ısı üretilebiliyor demek. Zaten otelin sahibi İbrahim Köşdere'de bu kaynağı kullanarak yakındaki Biga ilçesine enerji de sağlamayı düşündüklerini anlattı o akşam bize.

Kırkgeçit termal otel
Otelin girişinde çok eskiden buraya son bir umut olarak gelen ve buradan çıkan şifalı sular ile sedef hastalığı iyileşen İngiliz bir hanımın güzellik tanrıçasına ithafen yaptırdığı bir sunak bulunuyor. Sunağın etrafındaki su ise elbette ki şifalı. Burada yani asıl kaynaktan çıkan su 52 derece, bu su, suni soğutma yapılmadan doğal olarak kullanılıyor. Tesiste hamam ve içinde bir kapalı havuz, ayrıca da 2 açık havuz bulunuyor. Hamamın içinde bulunan spa havuzunun sıcaklığı 48 derece iken açık havuzlar 38 derece  sıcaklıktalar. Gerçekten de insanın canı o havuzlardan çıkmak istemiyor.


Kırkgeçit termal otel

Köşdere Kırkgeçit Termal Otel'de sadece şifalı su ve havuz bulunmuyor, bundan başka otelin içinde bulunduğu konumdan dolayı doğası da harika. Otelin hemen yanındaki yürüme parkurunda yeşilin pek çok tonunu  görmek mümkün. Aslında Kaz Dağları yani tarihteki adı ile İda Dağları pek çok bitki türüne hem de sadece buraya özel bitki türüne ev sahipliği yapıyor ancak bu bitkiler yüksekliğe göre konumlandığı için otel civarında görülemiyor. Ayrıca tesis ve çevresinde bisiklet turu da yapmak mümkün.


Kırkgeçit termal otel

Yürüyüş parkurunda görüntüler, bu ağaca yıldırım çarpmış ve içi boş ama kökü sağlam. Uzaktan konuşan, ağlayan ağaçları andırmıyor mu?

Kırkgeçit termal otel

Yine yürüyüş yolu üzerinde oturup, doğayı dinlemeniz, nefes terapisi yapmanız veya huzur içinde kitabınızı okumanız için böyle güzel banklar düşünülmüş.

Kırkgeçit termal otel

Otelin etrafında neredeyse her yerde bir su görmek mümkün, artık kaynağından uzaklaştığı için soğumuş durumda su.

Kırkgeçit termal otel

Sabah yürüyüşünde siz de bu doğal banklara oturup dinlenebilir veya benim gibi poz verebilirsiniz.

Kırkgeçit termal otel

Yürüyüş yolunda bir de salıncak görünce affetmedik tabi ki, hem pozumuzu verdik hem de sallandık.

Bu gezide benimle birlikte pek çok değerli blogger arkadaşım da vardı, çoğu ile ilk defa tanıştım ama tanıştığım ve bir arada bulunduğum için çok mutlu oldum. Fatmacığım her zamanki gibi çok çalışmış, hem bize güzel bir hafta sonu geçirtti hem de eve eli boş göndermedi. Katılan blogger arkadaşlarımı ve değerli sponsorlarımızı da bir sonraki yazıda anlatayım artık o zaman.
Sevgiler..

50 yorum:

  1. Böyle yerlerde insan nefes almak yeni birşeymiş gibi hissediyor, Armutlu'da termal tatil köyü var, orası da çok güzel, buraya da gideriz inşallah birgün^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @ailealbümü evet ben de gitmek istiyorum yeniden :-))

      Sil
  2. Şahane, termal otele daha evvel hiç gitmedim. Bana hitap etmiyor ama doğası tartışmasız çok güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @yazdankalan ben de hitap etmeyeceğini düşünürdüm ama baya güzelmiş ve eğlendik ayrıca :-))

      Sil
  3. Ne kadar güzel bir yermiş ilgiyle izledim sizleri bende :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @fatmadoğan harikaydı Fatmacım çok keyifli vakit geçirdik hepimiz :-))

      Sil
  4. Ne güzel bri yermiş.Umarım bir gün gitmek kısmet olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @gamzeesraersöz evet ben de isterim yine gitmek :-))

      Sil
  5. Görmek isteyip de daha göremediğim yerlerden biri Kaz Dağları. Ne güzel havası vardır kimbilir....

    YanıtlaSil
  6. Ne gzüelmiş İremcim. İnsana gençlik katar burası. Ağaç gerçekten ilginç bu arada

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @siriyaşa hem de güzelliğine güzellik katar doğru söyledin :-))

      Sil
  7. harika bir gezi olmuş, salıncak fotoğrafına bayıldım iremcim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @bademlebuduk çok teşekkürler canım güzel oldu eğlendik gerçekten hem de güzel insanlar tanıdım bu sayede :-))

      Sil
  8. ben içinde havuzu, masajı, cilt bakımı olan her türlü konaklamaya bayılırım :)) Termal, spa, turistik farketmez:)) Kaz dağları ne zamandır gitmek istediğim bir yer, belki tercihim termal otelden yana olur :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @nilgün bir kaç gün şöyle boş boş yatıp kafa dinlemek için ideal Nilgüncüm istediğin böyle bir şeyse bak derim :-))

      Sil
  9. bu etkinliğinizi nasıl hayranlıkla ve iç geçirerek takip ettim anlatamam ... :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @zencefiltasarımevi çok hoş ve değişik oldu gerçekten çok iyi geldi bize :-))

      Sil
  10. Aman Allah'ım ne kadar güzel. Bir ömür orada kalabilirim..:) Özellikle de ağaç beni çok etkiledi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @nahidezerayak çok güzel bir bölge orası gerçekten doğası falan harika..

      Sil
  11. çok güzel yermiş, belki birgün görme şansım olur,sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @çatlakkafe İstanbul'a o kadar yakın ki aslında mutlaka görün o bölgeyi derim..

      Sil
  12. İnsan nefes aldığını hissediyordur eminim, içimden bir of geçirdim nasıl güzel bir yer..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @sofradabuluş bir oksijen çarpması yaşadık zaten gidince :-))

      Sil
  13. Canım beni kırmayıp Tarçın Events ile yaza merhaba dediğin için çok teşekkür ederim. Kısaydı evet ama herşeyi ziplenmiş yaşadık ve çok eğlendik gerçekten. En kısa sürede tekra etmek dileğiyle canım Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @fatmasamsayılmaz canım çok teşekkürler eline sağlık çok mutlu ettin bizi yine her zamanki gibi.. :-))

      Sil
  14. Sizi tanıdığıma memnun oldum...Tekrar görüşmek üzere...Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @semamollaoğlu ben de çok memnun oldum görüşmek üzere :-))

      Sil
  15. Kısmetse Balıkesir yolcusuyum önümüzdeki hafta Kazdağları'nı görmeden gelme dediler niyesini anlıyorum şu an :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @dilekçe evet kesinlikle görülesi bir bölge :-))

      Sil
  16. Çok güzel bir hafta sonu geçirmişsiniz.Çok güzeldir Kaz dağları, pek çok endemik bitki, tertemiz havası, güzellikleri uzayıp gider ama o uzaktan ağlıyor gibi dediğiniz ağaç belki de gerçekten ağlıyor ve bir şeyler anlatmaya çalışıyordur.Malum altın arayacağız diye her yerini kazıp bıraktılar.Umarım bu güzelliklerin değeri bilinir ve her zaman gidebiliriz.Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @nergismevsimi evet değerini bilmek de çok önemli o kadar güzel bir bölge ve o kadar değişik şeyler var orada çoğu kişi bilmez :-((

      Sil
  17. ne güzel yerler var yurdumuzda ya :) çok hoş bir yazı olmuş teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @kozmetikpsikolojisi evet değil mi her yer birbirinden güzel :-)) beğenmenize çok sevindim..

      Sil
  18. Ben erken yaslananlardanim. Bayilirim termal otellere :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @elitstil haha ben de sevmeyeceğimi sanırdım ama bayıldım..

      Sil
  19. Ay ne kadar güzel bir doğa. İnsanın ömrü uzar bu gibi yerlerde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @güzelllikhikayesi evet bol oksijen alıyorsun bir kere süper :-))

      Sil
  20. Çok huzur verici bir mekana benziyor orada olmak isterdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @kızsalşeyler ara ara zaman yaratıp gitmek lazım çok iyi gelir bence..

      Sil
  21. Takip ettim sosyal medyadan, süper bir geziydi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @sihirlimavi evet çok güzel ve değişik oldu..

      Sil
  22. Çok güzel bir yermiş .Her bir fotoğrafta huzur var.Paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @sosyalmedyakafe evet çok beğendim ben de özellikle doğayı..

      Sil
  23. Cennetten bir parça ,şahane bir yermiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @örgüçantam evet çok çok güzeldi :-))

      Sil
  24. Kaz dağlarını ben de çok görmek istiyorum. Ne şanslısın..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @fatmaardalı ben yıllardır o tarafa gider gelirim ilk defa gördüm doğru dürüst daha da görmek isterim yani :-))

      Sil
  25. huzur ve nefesin yan yana olduğu bir yer şanşlısınız bir gün bizimde yolumuz düşer inşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @fundaöztkn ben de hatta bir kaç defa daha gitmek isterim doğrusu çok güzel ve faydalı bir yerdi :-))

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...