25 Şubat 2016

Tırnak Bakım Rutinim..

Uzun zamandır değişen tırnak bakım rutinimi yazmak istiyorum ama bir türlü vakit bulamadım, resim çekemedim  falan uzadı. Neyse sonunda resimleri hazırlayabildim, şimdi değişik bir kaç ürünle birlikte bakım rutinimden bahsedeceğim.

Tırnak bakım rutini

Önce ürünleri tanıyalım. Manikürümü kendim yapmamakla birlikte yine de her akşam ya da 2 akşamda bir el peelingimi ihmal etmem.  Farmasi el ve ayak peeling tuzu ellerimi ölü deriden arındırması, yumuşak yapısı ve yağlı bir his bırakmaması ile favorilerimdendir. Shea yağı ve muhtelif el kremlerim yanımda olmadan bir bakım seansı düşünemem bile. Tabi ki tırnaklarımızı düzeltmek için törpülere bakım için yağlara, korumak için bazlara ve temizlemek için de asetonlu çubuklara ihtiyacımız var. Bu arada burada gösterdiğim ürünler aslında temsilidir ve yerlerini dönem dönem muadilleri alır.

Farmasi el ve ayak peelingi

Farmasi peelingden daha önce blogda bahsetmiştim, çok severim. Peelingden sonra elinde ayağında yağlı bir his kalsın istemeyenlerin de çok seveceğini düşünüyorum. En az iki akşamda bir ellerimi, özellikle tırnaklarımı etlerini falan bu peeling ile ovalıyorum. Daha sonra da Shea yağı ile güzelce kremliyorum ve bir süre de öyle bekliyorum ki etlerim iyice yumuşasın ve çıkma süreleri uzasın. Ayrıca böyle bir peelinginiz yoksa normal bir peeling de iş görür. Daha önce de yazmıştım ama tırnakları diş macunu ve/veya limonla ovmak/fırçalamak da çok işe yarar. Tırnakları hem güçlendirir hem de beyazlatır.

El kremleri

Shea kremini ağır bulanlar ya da her gün kullanmak istemeyenler için, Lapitak'ın tırnak bakım kremini özellikle önerebilirim. 
Şu sıralar manikür için tercih ettiğim el kremi ise Nivea Repair&Care ama Mia Organical kremi de beğendim.

Lapitak tırnak bakım kremi

Lapitak tırnak bakım kremini şöyle azıcık bir miktarı tırnak etlerinize sürün ve mümkün olduğu kadar ovalayarak yedirin. Daha sonra ister etleri geriye itme işini ister kesme işini yapabilirsiniz. Ben bunu Shea yağı gibi etlerimin uzamasını yumuşatarak geciktirmek için kullanıyorum. 

Watsons törpü

Tabi tırnakları düzeltmek, parlatmak için törpüler olmazsa olmazım. LCN dışında Watsons'dan yeni aldığım bu şeker törpüyü de kullanıyorum. Ayrıca Gratis'de bulunan muhtelif desenlerdeki kağıt törpülerini de herhangi bir  kaza ihtimali için çantamdan eksik etmiyorum.

Cuticle essential oil

Yine Shea yağı yerine kullanabileceğiniz, hatta gün esnasında tırnaklarınızda oje varken bile uygulayabileceğiniz bir tırnak eti yağı, bu yağları da gün içinde tırnaklarıma bakım yapmak için sürekli yanımda bulunduruyorum.

nail top coats

Bütün bakım bitti, sıra geldi oje sürmeye, tabi ojeyi baz katsız kesinlikle sürmüyoruz. Son zamanlarda elimin sürekli gittiği, 2 tane bazım var. Bunlardan Trind yakınlarda tanıştığım bir tırnak bakım ürünü. Benim kullandığım Nail Repair Matte  yani mat tırnak koruyucu ise tırnakları ojeden önce güçlendirmek ve korumak için tasarlanmış. Ayrıca sürüldüğü anda tamamen matlaşarak yok gibi durması sebebi ile de erkekler tarafından bile rahatça kullanılabiliyor.  Kullanmaya başladığımdan beri gerçekten tırnaklarımın daha az sarardığını fark ettim, o bakımdan çok memnun olduğum bir ürün ancak bir kötü yanı var sürerken kafamı uzaklaştıracağım kadar yoğun ve ağır kokuyor. Ama etkisi nedeni ile bittikçe alabileceğim bir baz.  Essence'in jel alt ve üst bazı ise jel bitişli oje süreceğim zaman tercih ettiğim ürünler. Jel bitişli topcoat olarak Flormar'ın Color&Shine serisinin topcoat'unu da şiddetle önerebilirim.

Trind Nail repair matte

Trind Nail Repair Matte sürüldüğü zaman tırnaklarım aynen böyle görünüyor, doğal, yemiz ve mat. Mat görüntüsü nedeniyle özellikle erkeklerin de kullanımına uygun bir ürün demiştim, tırnakta hiç belli bile olmuyor. Son manikürüm esnasında kaförüm de tırnaklarımın oldukça güçlendiğini ve sertleştiğini söyleyince etkisinden emin oldum.


Rival de Loop oje düzeltici kalem

Oje sürme aşamasında ise şu tarz bir oje düzeltici kalemi mutlaka yanımda bulunduruyorum. Çünkü oje sürerken mutlaka taşırıyorum. Bu tarz kalemleri Rossmann, Gratis ve Watsons'da değişik markalarda da bulmak mümkün. Hiç birini bulup alamadıysanız eski usul sivri uçlu demir bir törpü de aynı işi görür.

İşte benim son aylardaki tırnak bakım rutinim bu şekildeydi, umarım yararlı olmuştur. Merak ettiğiniz, eklemek istediğiniz konular varsa yorum bırakın konuşalım.
Sevgiler..

58 yorum:

  1. Harika bir yazı olmuş teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @ümrantuncer rica ederim beğenmene çok sevindim :-))

      Sil
  2. İrem'in tırnak bakım rutini tabii ki onuacaktı, okundu :) Lapitak krem aklımdaydı zaten, ofiste kullanmak için alıp çekmeceye atacağım. Arkadaşım daha yeni Dax Sulphur gönderdiği, evde de onu kullanıyorum.
    Sadece şu Trind ile ilgili uyarmak istedim... Çok ağır koktuğuna ve tırnakları kısa sürede etkili biçimde sertleştirdiğine göre içeriğinde yüksek oranda formaldehit olabilir; ki gerçekten çok zararlı bir içerik. Tırnak yüzeyi de kimyasalları deri altına en iyi ileten yüzeylerden biri... aman diyeyim İrem'cim, aklında olsun... Öpüyorum çok, sevgiler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @başakçelik evet o benim de aklıma geldi ama içerik listesini çektim sanıyordum çekmemişim kutuyu da atmış bulunudum .-( içeriğe de hiç bir yerden ulaşamadım başka bir daha araştırayım bakalım...

      Sil
  3. Farmasinin peeling ve lapitak tirnak eti kremi benimde düzenli kullandiklarim arasında cnm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @kozmetikperisi farmasi peeling en sevdiklerimden büyük faydasını görüyorum..

      Sil
  4. Ben de manikürümü kendim yapacaksam Sally Hansen jeli kullanıyorum. Herkese tavsiye ederim. Fiyatı pahalı diye sakın vaz geçmesinler. O kadar bereketli ürün görmedim ben.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @siriyaşam onu ben de kullandım hatta dibinde vardır hala biraz sanırım doğru çok çok uzun ömürlü bir ürün yine alabilirim hatta ki alayım :-)))

      Sil
  5. Bu yazı tam benim için olmuş. bir kaç ürünü not ediyorum hemen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @saadetuslu beğenmenize çok sevindim :-))

      Sil
  6. Harika bir yazı olmuş. Son dönemlerde tırnak bakımımı ihmal ettiğimi farkettim sayende...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @sihirlimavi ihmale gelmiyor benim hemen etler çıkıveriyor :-(( teşekkür ederim :-)

      Sil
  7. Farmasi peeling'i merak ediyordum teşekkürler yazı için faydalı oldu :)

    http://menfiebrutas.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @ebrutaş rica ederim beğenmenize sevindim..:-)

      Sil
  8. Şu diş macununu ben de deneyeceğim, çok ilginç bir bilgi bu daha önce hiç duymamıştım:) ellerinize sağlık vallahi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @anlam evet özellikle oje lekesi olan tırnakları anında temizler daha önce farklı kullanım alanları diye bir yazı yazmıştım orada da var değişik bir kaç ürün farklı şekillerde kullanılabilecek.. :-)) teşekkürler..

      Sil
  9. Tırnak kalemini ilk kez duydum. Ayrıntılı anlatım harika . Bu konuda çok cahil kalmışım. Seni daha çok okumalıyım audrey :))

    YanıtlaSil
  10. Ne kadar çok şey kullanıyorsun oyle. Yapış yapış his veren ürünleri sevmiyorum. Farklı markalar kullanıyorum ben de. .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @sevdicann evet bunların hiç biri öyle yapış bir his vermiyor sırayla yavaş yavaş kullanıyorum..

      Sil
  11. Sizin hem tırnak yapınıza bayılıyorum hem de uzunluğuna. Yani çok uzunlar beni irrite ediyor. Sizinki tam kıvamında. benim de bir bakamadığım turnaklarım. Dikişle de uğraşınca çıt kırılıyor. Bir de ben strese girdim mi tırnaklarımı durduğum yerde kırıyorum diğer tırnaklarımla. Çok aktif olduğumuzdan boşluk sıkıntı yada stres yaratıyor bende. Dolayısıyla sizin gibi güzel tırnaklarım asla olamadı. Bazen özel günlerde takma tırnak takıyorum. Hevesim bi gidiyor o zaman. aMA sonrası çok kötü olyor tutkallar zor çıkıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @nilgünaydın teşekkür ederim çok üzüldüm senin tırnaklarının kırılmalarına:-(( takma tırnakları çıkartırken önce araya asetona batırılmış kulak çubuğu sokup bir süre şöyle ittirerek beklet sonra tırnağı çek ama kopartma ince bir makasla yapıştırıcıdan kes böylece zorlanmadan çıkar sonra kalan yapıştırıcıyı da nazikçe ovalayarak çıkart böylece tırnakların zarar görmeyecek sonrasına da limonla ovarsan tam süper olur :-))

      Sil
  12. harika ellerin ve tırnakların sırrı ortaya çıktı :)

    YanıtlaSil
  13. Oje duzeltıcıler en buyuk kurtarıcılarımız aşk ben kalp düzeltici :) (cumlenın karışıklığı) :-p

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @madamekokoş değil mi onlar daima el altında oluyor..

      Sil
  14. Fırsat bulur bulmaz okumaya geldiğim, benim için günün yazısı, budur. Benim tırnaklarım hep çok kuvvetli, kalın ve uzundu yıllarca... Ne oldu bilmiyorum, balayından döndüğümden beri diplerinden kırılmaya başladılar :( Çok da canım yanıyor, ellerim hep bantlı :( Güçlendiriciler, yağlar, ne bulduysam deniyorum ama bir türlü toparlanmıyorlar :'(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @blanak aa çok üzüldüm mutlaka bir vitamin eksiği vardır baktırdın mı acaba? limonla ovalamak bir de moshor gardenın bir tırnak bakım yağı vardı o gibi ürünler faydalı olabilir..

      Sil
  15. Trind nereden aldın? İçerisinde formaldehit var mı acaba?

    Tırnaklarının neden bu kadar güzel bakımlı olduğ artık anlaşıldı =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @ilkeataş içerik listesine ulaşamadım atmışım kutuyu ama olduğunu sanıyorum haftada 2 falan bunu sürüyorum ve 3-4 ayda tırnaklarımı baya bir toparladı bu ürün..linki veriyorum..
      http://www.dermodolap.com/Trind,LA_665-3.html#labels=665-3

      Sil
  16. Çok iyi ve detaylı bir bakım uyguluyorsunuz. eksiklerimi farkettim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @renklipastasepeti evet hatta biraz abartıyor bile olabilirim sanırım :-D

      Sil
  17. Farmasi peeling ve Lapitak kremi severek kullanıyorum bende.Bu arada bu yazı sayesinde seni ilk kez ojesiz görüyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @filizşahin :-)) haklısın ojesiz gezmeyenler kulubünün baş üyelerinden biri olduğum için :-D

      Sil
  18. Sağlıklı güzel tırnakların sırrı açıklanmıştır:)))

    YanıtlaSil
  19. Allah'ım ne telaşlı kadınların, şu kalabalığa bak. Bu gece benim masamda da bu kadar ürün vardı nerdeyse. Sadece el ve ayak için. Şu tırnaklarıma bir çözüm bulursam ben de çok detaylı bir yazı hazırlayacağım.
    Bu arada Trind i merak ettim bakayım hemen:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @hüzünsarısı ah sorma yatağa bir yayıyorum bunları var ya yer kalmıyor..bir ara benim de çok güçsüzdü gerçekten ama sonra nasıl olduysa toparlandı tam ne yaptım hatırlamıyorum limonla falan da ovalamıştım o dönem sanırım bol bol..

      Sil
    2. Limon ve zeytinyağı el ve tırnak bakımımda hiç eksik olmadı. Ama artık yetmiyor. Farklı yağlar deniyorum bakalım sonuç ne olacak?

      Sil
    3. @hüzünsarısı inşallah toparlanırlar canım kısa sürede..

      Sil
  20. Ellerinize sağlık çok güzel bilgiler yazmışsınız. Tırnaklarım sert olduğu için şanslıyım ama tırnak etine bakım yapmak için yağ kullanabilirim. En kısa zamanda denemek isterim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @kendimutfağındaşef evet tırnak ve etlerine bakım için kullanabilirsiniz şahane olur çok teşekkürler :-))

      Sil
  21. dax sulphur tavsiye ederim, migroslarda satılıyormuş artık, tırnak ve etleri için harika bir ürün

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @belgingüven onu da kullanmıştım hatta ara ara kullanıyorum hala evet şahane bir ürün :-))

      Sil
  22. Ben de dax sulphur kullanıyorum çok seviyorum.

    YanıtlaSil
  23. Bende merak ediyordum güzel tirnaklarin sirri ne diye :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @dsoygul :-))) düzenli bakım gerçekten tek sır bu..

      Sil
  24. Ellerinize sağlık çok detaylı bir yazı olmuş.Tırnak bakımı konusunu hep ihmal ediyorum.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @sosyalmedyakafecom çok teşekkürler :-)

      Sil
  25. sonunda beklediğim yazı geldi ayrıntılı not alarak yeniden okuyacağım bir de şunu merak ediyorum tırnağınıza o şekli nasıl veriyorsunuz o ovalliği onu bir anlatsanız çok çok sevinicem :(( :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @kozmetikpsikolojisi tırnaklerım zaten normalde lale adı verilen şekle sahip yani doğal olarak ovaller manikürde de törpülettiğim zaman zaten o şekilde uzuyor..

      Sil
  26. Farmasi'nin peelingini ve Essence'in base ve top coatlarını ben de çok severek kullanıyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @bakımlıginepig farmasi peeling süper zaten güle güle kullan..

      Sil
  27. Farmasi peeling benim de favorim olan ürünlerden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @güzellikhikayesi evet güzel ve bereketli bir ürün gerçekten :-)

      Sil
  28. Oje düzeltici kalemler benim de favorim (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @aslınındünyası yani iyi düşünmüşler onu hakikaten büyük yardımcı .-))

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...