30 Mayıs 2019

Yeni Başlayanlar için Makyaj..

Son zamanlarda komple bir  makyaj yapmak için gereken bütün malzemelerin neler olduğu, nasıl en rahat bulunup alınabileceği konusunda bir yazı için baya bir istek aldım. O nedenle hiç bir adımı atlamadan komple bir makyaj nasıl yapılır ve gereken malzemeler nereden alınır ondan bahsedeceğim. 




Hemen ilk adım ile başlayalım, cildi nemlendirmek. Bunun için tüm cilt tiplerinin kullanabileceği kuru yağ çeşitleri var artık. Farmasi'nin gül özlü nemlendirici yağı bunlardan biri. Ben de makyaj altına güneş kreminden önce kullanıyorum ve çok beğendim. Peşinden makyajın daha uzun dayanmasını sağlayacak bir makyaj bazı sürmek lazım. Bunun için benim tercihim aydınlatıcı bir baz oluyor. İsteğe ve ihtiyaca göre gözenek gizleyici, matlaştırıcı, kızarıklık kapatıcı bazlar da seçebilirsiniz. Fondöten olarak her yerde kolayca bulunabilecek iki marka seçtim. MAybelline affinitone daha çok yağlı ciltlerin hoşlanacağı mat bitişli bir fondötendir. Physcians Formula ise daha aydınlık ve nemli bir bitiş sağlar. Çok yağlı ciltler sevmeyecektir. Altına daha çok matlaştırıcı bir baz ister. Kapatıcı olarak son zamanların popüler bir kapatıcısını seçtim. Özellikle göz altlarım yağlı diyenler bu kapatıcıyı oldukça sevecektir. Blogumda detaylı bir de yazısı var zaten. Loreal infaillable kapatıcı göz altını iyi nemlendirmek kaydıyla çok iyi kapatan ve pek yerinden oynamayan bir kapatıcıdır. Ama kapatıcılık isteğinize göre piyasada daha değişik pek çok ürün ve marka var. 



Likit ten ürünleri bittiğine göre sıra bunları sabitlemeye geldi. Yine kolayca bulunabilen bir markadan bir pudra önereceğim. Flormar sabitleyici pudralar ton ton ve çok çeşitli olduğu için herkese göre bir tane mutlaka olacaktır diye düşünüyorum.  Fiyatları da oldukça uygun. Sıra kontür-bronzer-allık-aydınlatıcı dörtlüsüne gelince; eğer makyajla çok aranız yoksa, çok ürün taşımak veya bulundurmak ve ürünlerin hepsine ayrı ayrı para vermek istemiyorsanız önerim bir palet almanız olacaktır. Bu allık-aydınlatıcı-bronzer paleti Make up Revolution markasına ait ve Watsons mağazalarında bulunabiliyor. Bunu içinde 8 renk olduğu için seçtim, yoksa başka paletler de var tabi. 
Cilt makyajı bitti, göze gelirsek, yine tavsiyem tekli farlar değil bir palet almanız olacaktır ve bu paletlerin en iyisi en uygun fiyatlısı Wet n Wild markasına aittir. İndirimde 20-25 TL. gibi bir fiyata alabilirsiniz ve çok çeşitli renkleri de mevcut.  Gözler de bittiğine göre dudaklara geldi sıra, tabi kesinlikle tercih meselesi ama ben mat likit rujları çok seviyorum. Yine formilasyon açısından en iyilerinden biri olan, dudağı kurutmayan bir ürün olan Flormar'ın silk mat serisini yine hem uygun fiyatlı hem de renk seçeneği bol bir seri olarak önerebilirim. Aynı şekilde Flormar'ın normal rujları da renk ve yapı seçeneği bol ve kolay bulunabilir olduklarından önereceklerim arasında.  Maskara olarak ise önerebileceğim pek çok uygun fiyatlı ve güzel ürün var. Essence, Avon, Maybelline bunlardan sadece bir kaç tanesi.
Makyaj yaparken hala elinizi, parmağınızı kullanıyorsanız lütfen vazgeçin, çeşit çeşit ve çok uygun, çok işlevli pek çok fırça var artık. Gratis'de satılan Eklips markasına bakabilirsiniz mesela. Makyaj süngeri olarak ise direk Real Techniques önereceğim. 

Şimdi bu önerdiğim bütün ürünlerin bir de high-end markalara ait olanları var. Özellikle onları seçmedim, hem uygun fiyatlı hem kolay bulunsun istedim önerdiğim bürün ürünler. Ayrıca makyaja yeni başladıysanız hemen gidip bir sürü para dökmeniz gerekmiyor o ürünlere. Ama isterseniz bir de high-end ürünlerin yer aldığı bir yazı yazabilirim.  Bütün bu ürünlerü özellikle indirim dönemlerinde çok uygun fiyatlara bulabilirsiniz.  Umarım faydalı bir yazı olmuştur. Daha başka yazı isteklerinizi de yorumlarda alabilirim tabi.
Sevgiler..


22 yorum:

  1. Allık paleti ve PF fondöten süper:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @mormenekşe evet oldukça severim onları ben de :-))

      Sil
  2. çok güzel anlatmışsın canım. Uygun fiyatlı paletlerden birde rossmanlardaki paletler var şimdi 9.90 a :)az biraz tozutsa da iş görüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @lerzankara a evet haklısın ben onları hiç denemediğim için bilmiyorum ama :-)

      Sil
  3. Merhabalar farmasi yerli bir markamı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @zeyland8 evet yerli Türkiye'de üretim yapıyor..

      Sil
  4. Gerçekten çok iyi düşünmüşsün. Bu tarz bilgi yazılarınîn çok sevileceğini düşünüyorum ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @derya çok teşekkürler Derya'cım bu şekilde bir kaç yazı daha hazırlayacağım inşallah :-))

      Sil
  5. saol yaa bak bu faydalı olduuuuu hatta bloguma koyayım herkesler öğrensiiiin :)

    YanıtlaSil
  6. Ne güzel anlatmışsın <3 Ben rossmanlardaki paleti tavsiye ederim birde 20 li yaşdaki kızçelerimize.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @madamekokoş teşekkürler .-)) evet o paletler de fena değil sanırım ben kullanmadığım için öneremedim..

      Sil
  7. Faydalı bir yazı olmuş İremciğim eline sağlık.Benim tek sıkıntım RT süngerlerde. Ben iki tane kullandım ancak en çabuk parçalanan süngerim bu oldu. Ekonomik fiyatlı tercihim H&M süngerler, bütçe ayırabilenlerde (maalesef çok çok pahalı artık) ise tek tercihim BeautyBlender olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @nily evet haklısın BB çok pahalı ama ben RT süngerlerlerden yana şanslıydım sanırım hepsini çok uzun süre kullandım.. Şimdilerde H&M veya Eclips de kullanıyorum ama onlar da çabuk parçalanıyor maalesef.. teşekkür ederim canım .-)

      Sil
  8. Uygun fiyatlı ama kaliteli ürünlerle makyaja başlamak için güzel ürünler önermişsin :)

    YanıtlaSil
  9. Güzel bir yazı olmuş canım.Senin makyaj uygulama rutininide öğrenmiş oldum.Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @beğendimpaylaştım teşekkürler canım .-)))

      Sil
  10. Harika bir öneri yazısı olmus emegine sağlıkk:)

    YanıtlaSil
  11. Ben bu yazını çok sevdim canım yeni başlayanlar için gerçekten güzel bilgiler içeriyor. Bahsettiğin bir çok ürünü denedim ve deniyorum . Severek kullanıyorum .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @gülümseyüzüme teşekkürler canım buna benzer yazılar yazmaya çalışacağım bundan sonra da :-))

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...